«Skulle vi hatt andre alternativer til de 2 som nå foreligger, måtte vi mobilisert for 1 år siden,» skriver Roy-Thomas Johannessen

 

foto:BaneNor.no

 

Nå må vi ikke sove i timen igjen slik at vi ender opp med skammens løsning.

Vi har nok desverre alle sovet i timen her.

Skulle vi hatt andre alternativer til de 2 som nå foreligger, måtte vi mobilisert for 1 år siden. Det er ikke tid til flere utredninger og dersom Larvik ikke klarer å enes om noen av alternativene frem til fristen i sommer, så forsvinner Larvik ut av intercity planene.

Vi må nå mobilisere for at ikke BaneNor raserer hele byen vår ved å velge høy løsning i Indre havn.

Stålaker korridoren som de har valgt raserer drivverdige forekomster for Steinindustrien og Hegdal industriområde, tolker jeg ikke som annet en forhandlingsutspill fra BaneNor.

Skal vi unngå Indre havn, må vi akseptere Stålaker korridoren. Da BaneNor ikke vil akseptere merkostnad på 2 mrd. Men de visste at Larvik ikke vil akseptere høy løsning i indre havn.

Men vi må tenke langsiktig og se hvilke muligheter ny løsning gir oss, Indre havn mener jeg ikke gir oss noe annet enn en tragedie, hele byen vil være flaue over løsningen og omgivelsene vil forbinde Larvik med den stygge jernbanebrua (ref Drammensbrua).

Kongegata alternativet frigjør hele indre havn, som gir byen eventyrlige muligheter til å realisere fjordby visjonen og kan gi oss en by alle vil være stolte av og framsnakke, samt noe omgivelsene vil misunne oss og som vil trekke folk til Larvik.

Nå må vi ikke sove i timen igjen, slik at vi ender opp med skammens løsning

 

Roy-Thomas Johannessen
Daglig leder Technet AS 

 

Les også tidligere innlegg “Snakk om dobbelmoral i Larvik Høyre” denne linken.

Kontakt oss gjerne på mail adresse : bokebloggen@gmail.com hvis dere har noe på hjertet.

 

* Følg Bøkebloggen på Facebook *