4,6 millioner ble svidd av på grunn av inkompetanse. Saken ble blåst opp i media i begynnelsen av mars , men saken ble raskt dysset ned. Vi lurer nå derfor på om dette får konsekvenser for noen?
Larvik kommunen må nå punge ut med 4,6 mill for å dekke Telemark Vestfold Entreprenør AS sine merkostnader som følge av den fem måneder lange pausen i byggearbeidet fra 1. mars 2015 fram til det ble gitt igangsettingstillatelse igjen 10. august 2015.
Det råder tydeligvis en inkompetanse i Larvik kommune siden dette kunne skje. Her må det være store hull i kvalitetssikring og nødvendig kompetanse.
4,6 millioner er en stor sum som kunne vært brukt til sårt tiltrengte prosjekter i kommunens skoler og i eldreomsorgen /helsetjenesten.
Denne blemma må vel få konsekvenser, både for administrasjonen og personer i planutvalget ?
Hadde dette skjedd i en privat bedrift så hadde ansvarlige personer fått sparken. Hvorfor skal kommunalt ansatte være fredet ?
Les også Bøkebloggens tidligere innlegg » Bør Larvik Kommune slankes»
Kontakt oss gjerne på mail adresse : bokebloggen@gmail.com hvis dere har noe på hjertet.