«Har Østlands-Posten as nå innført en helt ny mulighet,» spør Thore Brastein.

Foto: fus.no

Fritt fram i ØP nå?

Har Østlands-Posten as nå innført en helt ny mulighet?

Torsdag 27. februar finner vi på side 12, som skal være siden for kommentarer, meninger og ytringer for og fra ”hvermansen”. Denne dagen finner vi nærmest en helside annonse for det privateide og internasjonale selskapet FUS barnehager. En side med selvskryt og fortellingen om hvor vellykket og ytterst kvalitetsbevist selskapet er og hvorfor foreldre bør velge å ha barna sine nettopp i deres barnehager.

Og av alle ting velger mediebedriften ØP også å stille med avisens egen fotograf for å presentere daglig leder Monica Johnsen i annonsen.

Kan ansvarlig redaktør og daglig leder bekrefte overfor alle oss som bruker av vår tid til frivillig arbeid og overfor foreninger og lag, og ikke minst all næringsliv, at her kan man fra 27. februar 2020 spare store penger på annonser, ved fritt og benytte kommentarsidene i lokalavisa til reklame og markedsføring? Helt gratis?

Hvis ØP har begynt å plassere annonser på kommentarsiden må de i rettferdighetens navn klart titulere det med hva det er – ANNONSE!

Kan man også bestille mediebedriftens fotografer eller journalister til fritt og gratis hjelpe til med bilder og illustrasjoner?

Ser fram til at Larvik Bys Vel og alle andre nå kan slutte med å ta av slunkne kasser på annonsering for årsmøter og andre arrangementer.

Dette er ingen kommentar for eller mot private barnehaver og heller ikke om private eller kommunale barnehager er best.

 

Thore Brastein

 

Kontakt oss gjerne på mail adresse : bokebloggen@gmail.com hvis dere har noe på hjertet.

 

* Følg Bøkebloggen på Facebook *