Bane NOR melder at de håper å kunne varsle oppstart av regulering for Inter City Stokke-Sandefjord første kvartal 2023. Det betyr i så fall byggestart for dobbeltsporet i 2027. Da vil strekningen kunne tas i bruk i 2032.
– Det er hyggelig for Sandefjord, men det berører ikke Larvik, sier ordfører i Larvik, Erik Bringedal som kommentar til naboordførerens glede. Les saken i ØP her.
Nå vet vi at strekningen mellom Sandefjord og Larvik ble tatt ut av den nasjonale transportplanen av økonomiske årsaker.
-Vi vil gå gjennom definert togtilbud i avtalen og se hvilke infrastrukturtiltak som er nødvendig for å realisere dette, sier leder for Myndighetskontakt og planprosjekter hos Bane Nor.
Er det nå på tide at Larviks politikere innser at deres ønske om ny stasjon i Kongegata aldri vil bli bygd pga rasering av hele sentrum og kostnader som Staten aldri vil kunne godkjenne?
Roy Myrland har vært på besøk hos Morten Bakkeli i Larvik og han gir klare tilbakemeldinger om den planlagte rasering av sentrum i Larvik.
Les tidligere sak, «Jos Baay i Prinsekvartalet i Larvik vil vite hvem som skal betale mellomlegget for ny leilighet», her.
Les en tidligere sak, «Det er ikke sånn vi kan bygge moderne jernbane» her.
Kontakt oss gjerne på mail adresse : bokebloggen@gmail.com hvis dere har noe på hjertet.
* Følg Bøkebloggen på Facebook *